lördag 21 maj 2011

Tvånget att blogga

Det är lördag. För några dagar sedan skulle jorden gå under idag men sen ångrade han sig. Tycker inte det är helt okej att säga sådär för att sedan ta tillbaka det. Jag menar, det finns faktiskt dom som blev himla glada över detta besked. Eller ja, någon kanske.

Jag har drömt två drömmar om att jag blivit stucken av en geting. I förrgår och inatt. Var tvungen att kolla upp vad det betydde enligt experter. Det ska visst stå för att någon närstående kan bereda mig på sorg. Givetvis blev jag på en gång paranoid och tänkte att kanske kommer min bästis säga att hon inte vill att jag flyttar ner, eller så ringer mamma och säger att hon fått lungcancer. Massa otäcka saker tänker jag.

Men mest hoppas jag att det bara betyder att jag är fruktansvärt rädd för getingar. Och att bli stucken. Orkar ej med mer sorg. Inte på ett tag i varje fall.

Inga kommentarer: